carpe diem

Lillan sov så bra inatt, det är verkligen jätteskönt att vi har fått in dygnsrytmen så snabbt :)
Det är alltid lika härligt att vakna upp till en liten utvilad gullunge som ler åt en direkt man öppnar ögonen.
Vi klev faktiskt inte upp fören klockan halv elva, vi tog en liten sovmorgon idag :)

Nu ligger hon nere på golvet på sitt fårskinn och himlar med ögonen och är på väg att somna. Hon sover alltid så gott på sitt fårskinn som hon fick av sin morfar. Särskilt när man har lekt med babygymmet ett tag, det tar på kafterna ;)

Jag tror att jag ska passa på att städa lite grand nu när hon sover. Kanske tar och ringer till Tuvas underbara gudmor Maria så jag får snacka av mig lite.

Vi har blivit bortskämda med bra väder länge nu att man blir lite besviken när solen inte skiner.
Vi ska försöka ta oss ut på en promenad idag iallafall. Det är viktigt att ta vara på dagsljuset den här tiden på året!

Tuva fick sitt första vaccin igår och barnmorskan sa att man kunde få lite feber av det ibland och trodde självklart att lillan skulle få det, men det klarade vi oss ifrån. Det är jag väldigt tacksam för, det är alldrig kul när ens barn mår dåligt och är sjuk.

Nä nu måste jag dra mig från datorn och göra någonting vettigt!

Ha det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0